Нещодавно говорили телефоном про податкове законодавство
На сьогодні важливо для суб’єкта господарювання бути поінформованим щодо податкового законодавства. Саме на цю тематику і відбулася «гаряча лінія», під час якої заступниця начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Марія Мельник відповіла на запитання платників податків.
Під час «гарячої лінії» багато запитань стосувалося порядку реєстрації платником єдиного податку, отримання реєстраційних та дозвільних документів, внесення змін в облікові дані ФОП. Спілкуючись з додзвонювачами, посадовиця звернула увагу на терміни подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування, проінформувала про обсяги річного доходу, які дають можливість суб’єктам господарювання перебувати на такій системі оподаткування у 2024 році, про розмір ставок єдиного податку та розмір єдиного внеску, які строки подання податкової звітності ФОП та строки сплати податкових зобов’язань.
Зокрема, платники цікавилися, хто зобов’язаний вести облік доходів і витрат. Відповідаючи на запитання, Марія Мельник пояснила, що відповідно до п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України фізичні особи – підприємці зобов’язані вести облік доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді. Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести облік доходів і витрат за Типовою формою, затвердженою Порядком № 261, яка не підлягає реєстрації у контролюючому органі. Платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є ПДВ, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.
Запитували, де розміщені реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску та інших платежів до бюджету. У відповідь Марія Мельник, зазначила, що своєчасне доведення платникам податків реквізитів рахунків для сплати податків, зборів та платежів, відкритих Державною казначейською службою України, відбувається шляхом їх розміщення в Центрах обслуговування платників податків, на офіційному вебпорталі відповідного територіального органу ДПС або на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Рахунки для сплати платежів (https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/).
Багатьох додзвонювачів цікавило, до якого контролюючого органу необхідно звертатись фізособам власникам декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, для проведення звірки даних. Посадовиця зауважила, що мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення такої звірки даних.
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної частини Електронного кабінету.
Під час годинного спілкування податківиця надала відповіді на питання, які цікавили платників податків, та звернула увагу додзвонювачів на широкий фунціонал Електронного кабінету платника, який дає можливість якісно, швидко та дистанційно спілкуватися з податковою службою, отримувати довідки та іншу необхідну для платників податків інформацію, а також порекомендувала використовувати мобільний застосунок «Моя податкова».
Додзвонювачі отримали фахові відповіді на всі запитання щодо заявленої тематики.