До уваги роботодавців!

  • 83

     З 1 січня 2023 року страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснює Пенсійний фонд України.

    Для отримання фінансування по лікарняних роботодавцю, як і раніше, необхідно подати заяву- розрахунок, що містить інформацію про нараховані застрахованим особам кошти. Заяву-розрахунок можна подати до Пенсійного фонду України через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг.

Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Натисніть кнопку «Вхід», ідентифікуйте себе як юридичну особу чи підприємця, підтвердіть вхід за допомогою КЕП та паролю до нього і натисніть кнопку «Увійти».

Крок 2. В особистому кабінеті страхувальника (у меню зліва) зайдіть у розділ «Заяви- розрахунки» та оберіть кнопку «Створити нову». На екрані з’явиться форма заяви-розрахунку, в яку потрібно внести інформацію в зазначені поля. Деякі з них, як-то наприклад, «Код за ЄДРПОУ страхувальника», система

заповнює автоматично, пропущені рядки, які є обов’язковими для заповнення, програма виділяє червоним кольором.

     У рядках «Дата початку періоду, за який включати листок непрацездатності (ЛН) (З)» та «Дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО)» потрібно зазначити той період (з-по), за який до заяви-розрахунку мають потрапити лікарняні («Готові до сплати»). Після заповнення усіх необхідних рядків натисніть кнопку «Продовжити».

Крок 3.Після підвантаження системою готових до сплати листків непрацездатності, на екрані з’являються два додаткових поля: «Додаток про тимчасову непрацездатність» та «Додаток про тимчасову    непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання», у яких відображені дані  лікарняних кожного працівника, що відповідають страховому випадку. Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві- розрахунку становить 200 одиниць.

Крок 4. Для того, щоб внести необхідну інформацію по конкретній людині, необхідно натиснути на «олівець» (піктограма) у полі з прізвищем людини. В додатковому вікні, яке відкривається, деякі рядки будуть заповнені автоматично, а деякі потрібно заповнити вручну. Зокрема, автоматично підтягується інформація про страховий стаж людини (загальний) та про стаж за останні 12 місяців.

     У разі потреби змінити дані про страховий стаж (зокрема, коли не враховано інформацію про стаж, набутий після звітного кварталу), то це можна зробити вручну. Необхідно внести інформацію в усі поля, позначені зірочкою: «*».

   Аналогічно опрацюйте всі листки непрацездатності, включені до заяви-розрахунку. Коли обов’язкові поля буде заповнено, натисніть кнопку «Зберегти». Після цього до заяви-розрахунку ще можна вносити зміни.

Крок 5. Якщо заява- розрахунок оформлена в повній мірі по всіх обраних лікарняних листках, для подальшої роботи оберіть опцію «Сформувати заяву- розрахунок». Документ відкриється у новому вікні. Його можна завантажити та роздрукувати. Підпишіть заяву-розрахунок за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та відправте до Пенсійного фонду України.

     Оскільки після відправки редагування заяви-розрахунку неможливе, перед відправкою перевірте сформований документ! Успішність ваших дій по подачі заяви-розрахунку засвідчить повідомлення «Заява розрахунок. Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ».
    Перевірити статус лікарняного («прийнято», «не прийнято», «в опрацюванні») можна в розділі «Заява-розрахунок», опція «Пошук».