Що робити якщо посилка загубилася?

  • 185

     Якщо після зазначених строків посилку одержувач так і не отримав, тобто загубилася посилка Укрпошта (при цьому обов'язково відвідавши відділення пошти, в яке була відправлена ​​відповідна посилка), і по білінгу (трекінгу) поштового відправлення неможливо визначити її місцезнаходження, то необхідно задуматися про подачу відповідної заяви про розшук поштового відправлення.

     Заяву про розшук поштового відправлення можуть подати як відправник, так і одержувач (адресат).

    Таке право прямо закріплене в Правилах надання послуг поштового зв'язку (Постанова Кабінету Міністрів України № 270 від 06.03.2009).

     Форма і спосіб подачі такої заяви зазначеним актом не регламентується, тому особа може самостійно вибрати спосіб її подачі.

     Якщо брати до уваги Укрпошту, то відповідну заяву цей оператор поштового зв'язку пропонує подати в формі «онлайн-заявки на розшук», після авторизації в особистому кабінеті (через сайт) і в звичайній письмовій формі, лист з якою необхідно буде відправити за адресою реєстрації «УКРПОШТА» цінним поштовим відправленням з прикріпленням ф. 119 (замовне повідомлення про вручення поштового відправлення, виплату поштового переказу), з описом вкладення в це поштове відправлення.

     У цій заяві обов'язково необхідно вказати:

- вид, категорія та номер поштового відправлення, або категорія та номер поштового переказу;

- місце і дата прийняття, прізвище, ім'я та по батькові (для юридичних осіб - найменування) і поштову адресу відправника і адресата, а у відповідних випадках - сума поштового переказу;

- сума оголошеної цінності поштового відправлення;

- сума накладного платежу;

- дані пред'явленого документа, що посвідчує особу заявника.

     У разі якщо це стосується посилки, прямого контейнера або листа, бандеролі з оголошеною цінністю, в заяві (додатково) вказується:

- вид упаковки;

- детальний перелік і вартість вкладення.

     У випадку, якщо це стосується згрупованих поштових відправлень, поштових переказів, до заяви також додається їх список, відправлень «EMS» - копія адресного ярлика.

     Форма заяви, запропонована АТ «УКРПОШТА», додається. Зверніть увагу, що в такій формі також необхідно буде вказати МФО Вашого банку, а також номер Вашого рахунку (IBAN).

     Наприклад, за повну втрату (пошкодження) вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з оголошеною цінністю оператор поштового зв'язку несе відповідальність у вигляді - відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв'язку та штраф в розмірі 25 відсотків вартості цих послуг.

    Щодо відповідальності, то оператор поштового зв'язку не нестиме відповідальності, якщо не подати описаної вище заяви про розшук поштового відправлення протягом шести місяців з дати його відправлення.

Маємо наступний алгоритм залучення оператора поштового зв'язку до відповідальності:

  • переконуємося у відсутності посилки за місцем призначення (у тому випадку, коли загубилася і не відстежується посилка);

  • пишемо і направляємо заяву про розшук поштового відправлення;

  • отримуємо відповідь за результатами розгляду нашої заяви;

  • в разі незадоволення відповідної заяви звертаємося до суду з відповідною позовною заявою.

     Якщо загубилася посилка на “Новій Пошті”, алгоритм, в принципі, таким самий, головне все фіксувати в письмовій формі і збирати відповідні докази.

     Варто зазначити, що збір необхідних доказів, а також підготовку відповідного позову найкраще доручити професіоналам.

     Якщо у Вас виникнуть ще якість питання, Ви можете звернутись до Сектору «Козівського бюро правової допомоги» відділу безоплатної правової допомоги Тернопільського місцевого центру з надання безоплатної вторинної допомоги за номером телефону: (03547) 2 22 24 або за адресою смт.Козова, вул. Грушевського, 38.