Підсумки роботи "гарячої лінії" у Козівській ДПІ ГУ ДПС у Тернопільській області 24 грудня 2021 року

  • 364

Враховуючи сучасну епідеміологічну ситуацію в державі найбільш прийнятний спосіб подання звітності – засобами електронного зв’язку в електронній формі, оскільки не потребує відвідування платником податків податкової інспекції чи відділення поштового зв’язку. Про нюанси подання електронної звітності під час сеансу гарячої телефонної лінії яка вібулась 24.12.2021 року, на запитання платників податків відповідав начальник Козівської ДПІ ГУ ДПС у Тернопільській області Володимир Кадубець.

Коротко про основні запитання, що задавалися  платниками податків та відповіді на них.

Питання Де можна виготовити електртронно цифоровий підпис (ЕЦП)?

Кадубець Володимир Отримати послуги ЕЦП фізична або юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Сьогодні таких центрів в Україні 24. Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру суб'єктів, які надають послуги, пов'язані з ЕЦП на сайті Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України (https://czo.gov.ua/ca-registry), який здійснює акредитацію центрів сертифікації ключів.

Найпростіший спосіб отримання ЕЦП для фізичних осіб це генерація його самостійно через систему Приват24, при умові якщо ви є клієнтом АКБ «Приватбанк».

Зайшовши із свого комп’ютета чи телефона в систему «Приват 24» слід скористатися меню «Бізнес»-«Електронний цифровий підпис для фіз.особи».

Також ЕЦП  можна створити у мобільному застосунку «ДІЯ» скориставшись пунктом меню «Дія.Підпис» і використовувати його для подання декларацій через застосунок.

Питання Який термін дії ЕЦП?

Кадубець Володимир Строк дії сертифікатів ЕЦП, не перевищує два роки. Після закінчення цього терміну, для накладення ЕЦП на документи, необхідно здійснити повторне отримання послуг. Причиною цього є вимоги захисту інформації, які висуваються до засобів, що використовуються для накладення ЕЦП.

Питання В який спосіб можна подавати електронну звітність?

Кадубець Володимир Платники податків для формування та подання податкової звітності в електронному вигляді можуть скористуватися функціоналом Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua), Єдиного вікна подання електронної звітності, а також іншим комерційним програмним забезпеченням.

Крім того, фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку 1-3 груп, які:

не мають найманих працівників;

не є платниками ПДВ;

не змінювали групу оподаткування з початку 2021 року;

не перебувають у процесі припинення підприємницької діяльності,

мають можливість подати податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця, сформувавши її на порталі «ДІЯ» (https://diia.gov.ua).

Для цього необхідно зареєструватись чи авторизуватись в кабінеті громадянина за допомогою електронного підпису або BankID. «ДІЯ»  перевірить дані платника в реєстрах Державної податкової служби України, якщо підприємець діючий та перебуває на спрощеній системі оподаткування і не зареєстрований платником ПДВ — подання декларації стане доступним.

 

Питання Чи можна оформити податкову знижку через електронний кабінет?

Кадубець Володимир Дуже слушне запитання , адже  платники податків мають право подати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки, відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України за минулий рік лише  по 31 грудня 2021 року.

Форма податкової декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177).

Зауважимо, що у формі декларації передбачено окремий додаток ФЗ для здійснення розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку із використанням права на податкову знижку.

        Декларацію можна направити до податкових органів засобами електронного зв’язку. Для цього можна скористатися Електронним кабінетом. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.  

 

Питання Як подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію через електронний кабінет?

 

Володимир Кадубець Також актуальне питання, тому що
одноразову (спеціальну) добровільну декларацію можна подати лише в електронній формі за допомогою приватної частини Електронного кабінету платника податків до 1 вересня 2022 року.

Форма Декларації та Порядок подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2021 № 439.

Вам необхідно увійти до Електронного кабінету за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Після цього слід обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація» та натиснути кнопку «Створити» . Персональні дані , які підтягнуться  автоматично слід уважно перевірити. Після цього заповнити заповнити необхідні розділи та поля Декларації. Наступним кроком буде перевірка декларації, підписання та відправлення шляхом натискання необхідних кнопок в меню.

Хотів би також наголосити , що мета одноразового добровільного декларування – легалізація майна, набутого внаслідок ухилення від сплати податків. Подача декларації та сплата збору звільнить фізичну особу від відповідальності за порушення податкового/валютного законодавства, а також нарахування та сплатити податків та зборів щодо доходів, за допомогою яких були набуті задекларовані активи.

Фото без опису

 

Тернопільський відділ організації роботи

Організаційно – розпорядчого управління

ГУ ДПС у Тернопільській області