Як скористатися е-послугою «Автоматичне призначення пенсії»?

  • 411

Електронні послуги поступово починають замінювати традиційні способи отримання будь-якої інформації. І в сучасних реаліях, де переважають різні види онлайн-сервісів, можливість отримати дистанційні послуги від Пенсійного фонду України — це вимога сьогодення. Адже такі сервіси є надзвичайно зручними та дають змогу уникнути очікування в чергах чи незручних годин прийому.

«Автоматичне призначення пенсії» — що це за послуга?

В першу чергу — це актуальний на сьогодні сервіс Пенсійного фонду України, оскільки надає можливість отримати послугу без відвідування відділу обслуговування громадян (сервісного центру).

Можливо більшість осіб, які прочитають словосполучення «автоматичне призначення пенсії», подумають, що цей процес є повністю автоматизованим, де участь потенційного пенсіонера не потрібна. На жаль, це не зовсім так, подбати про призначення пенсії особа все таки має сама. Проте, зробити це зовсім не складно.

З чого розпочати?

Послугою «Автоматичного призначення пенсії» можна скористатися через вебпортал Пенсійного фонду України. Для цього потрібно увійти у систему, зокрема, це можна зробити такими способами:

  • із використанням кваліфікованого електронного підпису (далі — КЕП) — його можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК), наприклад у АЦСК АТ КБ «ПриватБанк», державному підприємстві «Дія» тощо.

А ознайомитися з повним переліком АЦСК, КЕП яких підтримує вебпортал Пенсійного фонду України, можна у випадаючому списку вікна «Виберіть АЦСК».

  • за GOV ID — цей варіант є одним з найпростіших, адже особу можна ідентифікувати через банки (ті, які підтримують цю послугу) чи мобільного оператора (за наявності відповідного контракту). Якщо ви хочете використати як спосіб входу в систему банківську картку, необхідно обрати опцію Bank ID.

Важливо пам’ятати, що повноцінно скористатися можливостями сервісу «Автоматичного призначення пенсії» можна тільки за наявності КЕПу.

Як формується анкета-заява?

В особистому кабінеті користувача є певний перелік розділів. Обираєте серед них «Щодо пенсійного забезпечення», а далі — «Анкета надання інформації для автоматичного призначення пенсії за віком».

Усі відомості про особу, які містяться в Реєстрі застрахованих осіб, автоматично будуть долучені до анкети-заяви. Також всю інформацію в  представлених вашій увазі полях потрібно ретельно перевірити і дані, які вказані неправильно або ж відсутні — виправити та внести.

У відповідних розділах обов’язково потрібно зазначити місце фактичного проживання. Якщо ж воно збігається з місцем реєстрації, то відзначте це у спеціальному полі.

Далі обираємо необхідний спосіб виплати пенсії у вкладці «Дані щодо виплати пенсії» — через банк або пошту. Обравши банківську установу, зазначаємо необхідні реквізити: його назву, номер рахунку, міжнародний номер банківського рахунку (IBAN) тощо.

Далі потрібно визначитися з видом пенсійного посвідчення — паперове чи електронне. Це можна зробити за допомогою розділу «Дані для отримання пенсійного посвідчення».

Зверніть увагу! Усі поля, які обов’язково потрібно заповнити — позначені червоною зірочкою. 

Наступним кроком є завантаження скан-копій сторінок паспорта у  вкладці «Основні документи для призначення пенсії».

Зверніть увагу! Скановані копії мають відповідати певним технічним вимогам: бути кольоровими,  бути чіткими та відображати усі реквізити (назву, серійний номер, дату видачі, печатки, підписи, ПІБ власника) і безпосередньо самі записи (роздільна здатність при скануванні — 300 dpi), формат зображення — .jpg або .pdf, а розмір кожного файлу не має перевищувати 1 Мб.

Альтернативно скан-копії трудової книжки можна подати до Пенсійного фонду як окреме звернення.

Далі у розділ «Документи для розрахунку стажу (служба, навчання, робота)» додаємо скановані копії диплома, при необхідності, свідоцтво про народження дітей для зарахування до страхового стажу періодів догляду за дітьми та інші необхідні документи.

За допомогою вкладки «Додаткові документи про заробітну плату» можна додати наявні довідки, а у розділі «Документи про підтвердження інвалідності», за наявності виписки з акту огляду медико-соціальної експертної комісії (МСЕК).

У розділі «Для підтвердження особливого статусу», за потреби, сюди додаються свідоцтво про укладання шлюбу в разі зміни прізвища, документи, що засвідчують участь у ліквідації аварії на Чорнобильській атомній електростанції (ЧАЕС), право на пільги тощо.

Якщо у вас є інші документи, що можуть вплинути на розмір майбутньої пенсійної виплати, то додайте їх у розділ «Інші документи».

Далі переходимо до одного із завершальних етапів — згода на обробку персональних даних і підтвердження того, що при виникненні обставин, які можуть вплинути на пенсійне забезпечення ви отримаєте інформаційне повідомлення від відповідного територіальний орган Пенсійного фонду.

Після цього натискаємо кнопку — «Сформувати заяву» і підписуємо її за допомогою КЕПу.

Фахівці Фонду опрацюють ваше звернення, оцифрують та перевірять на достовірність інформацію, вказану у ваших документах. Також кожен має можливість відстежувати процес обробки звернення за допомогою сервісу «Мої звернення». В залежності від того, на якому етапі опрацювання знаходиться анкета-заява, її статус буде змінюватися.

Окремо зазначаємо, що у випадку помилок у поданні документів, прикріплення скан-копій документів невстановленого формату, відсутності необхідних сканованих копій документів тощо — спеціаліст Пенсійного фонду України повідомляє особу про необхідність виправлення зазначених помилок (подання документів).

Кінцевим результатом подання заяви на автоматичне призначення пенсії за віком має бути її реєстрація в системі та відсутність зауважень до долучених до неї документів

Після досягнення пенсійного віку ви тримаєте СМС-повідомлення про призначення пенсії з інформацією про дату та розмір виплати.

Начальник Головного управління                                    Ігор МОСКАЛИК

Головне управління
Пенсійного фонду України
в Тернопільській області

 

Фото без опису