Порядок та умови реєстрації та отримання допомоги по безробіттю

  • 576

         Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2», спрощено процедуру реєстрації та отримання допомоги по безробіттю.

     Стати на облік у службі зайнятості, зареєструватися як безробітний та оформити допомогу на період карантину можливо двома шляхами: або електронною поштою, або надати пакет документів вклавши його у скриньку для кореспонденції, яка розміщена у приміщенні центру зайнятості.
     Першим кроком необхідним для того, щоб стати на облік у центрі зайнятості буде обрання на сайті Державної служби зайнятості центр зайнятості, зручний для обслуговування особи, яка звертається.
     Після того, як був обраний центр зайнятості, необхідно власноруч заповнити, підписати та зробити скановані (або фото - ) копії таких заяв:

  • заява про надання/поновлення статусу безробітного;
  • заява про призначення/поновлення виплати допомоги по безробіттю.

    До заяв потрібно зібрати пакет документів, які ідентифікують особу та документи, які підтверджують статус безробітної особи :

  • паспорт громадянина України, або інший документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України;
  • довідка про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  • трудова книжка ;
  • документ про освіту;
  • військово-обліковий документ для осіб, які звільнилися зі строкової військової служби;
  • документи, що дають право працевлаштуватися за 5% квотою.

      Коли необхідний пакет документів сформований, його потрібно надіслати на електронну пошту обраного центра зайнятості та вказати в електронному листі прізвище, ім’я, по-батькові. Відповідно до  Постанови від 29 березня 2020 року № 244 «Про внесення змін до Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу», відповідно до якої на період карантину статус безробітного надаватиметься з першого дня після подання особою, яка шукає роботу, заяви про надання статусу безробітного, а також призначення виплати допомоги по безробіттю здійснюється з першого дня реєстрації безробітного.
      На період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона вірусом SARS-CoV-2 відповідно встановлено, що для осіб, які втратили роботу в період карантину, не застосовуються вимоги щодо скорочення тривалості виплати допомоги по безробіттю, при цьому загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю для таких осіб не може перевищувати 270 календарних днів.

  • Тобто, зареєстрованим у службі зайнятості безробітним допомога призначається з першого дня набуття статусу, ця норма застосовується і до тих працівників, які були звільнені з роботи у період карантину за власним бажанням (до карантину звільненим за власним бажанням допомога виплачувалася з 91 дня набуття статусу).
  • Особа, яка подає заяви у будь-який дистанційний спосіб, несе відповідальність за повноту та достовірність поданих до центру зайнятості даних та відомостей, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг.

        Відповідно до вимог після завершення карантину або надзвичайної ситуації, впродовж 10 робочих днів ви маєте подати до центру зайнятості оригінали документів, необхідні для надання статусу безробітного. Цей період може бути продовжений з урахуванням поважної причини.
         Поважними причинами, наявність яких підтверджена відповідними документами, є хвороба громадянина, смерть членів його сім’ї та родичів, догляд за хворою дитиною віком до 14 років, відвідування лікарні, судових та правоохоронних органів, районних військкоматів, інших державних установ та інші обставини, які унеможливлюють відвідування центру зайнятості.
         У такому разі документи подаються до центру зайнятості на наступний день, що настає після закінчення дії обставин, що склалися у зв’язку з поважною причиною.

       За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися до Козівське бюро правової допомоги за адресою: смт. Козова, вул. Дорошенка, 3. Тел.: (03547) 2 – 22 – 24

Фото без опису