Право просвітницький захід «Реєстрація права власності на земельну ділянку у державному реєстрі»

  • 473

     Питання державної реєстрації речових прав на земельні ділянки завжди актуальні для суб’єктів земельних відносин. Проте, на жаль, відповіді на ці питання досить рідко з’являються в офіційних роз’ясненнях уповноважених державних органів 13 липня  2021 року в Козівському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Тернопільської області в Тернопільській області, Тернопільському районі, фахівцем Козівського бюро правової допомоги Оксаною Пекар було проведено правовий захід на тему «Реєстрація права власності на земельну ділянку у державному реєстрі» для трудового колективу служби.

     Фахівець розповіла що,  зареєструвати власність чи інші права на землю можна через центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), який приймає документи для державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, або у нотаріуса. 
     Наголосила в який найближчий ЦНАП можна звернутись у нашому районі.
     Також, який пакет документів потрібно для подачі до ЦНАПу чи нотаріуса, а саме:
-    витяг з Державного земельного кадастру (ДЗК);
-    копію та оригінал паспорту заявника;
-    копію та оригінал ідентифікаційного номеру;
-    підтвердження оплати адміністративного збору;
-    документ, що підтверджує право на звільнення від сплати адміністративного збору (у випадку його наявності).
-    документ - підстава виникнення права на ділянку (договір купівлі-продажу (дарування, міни і т.і.), рішення суду, свідоцтво на спадщину, тощо);
-    довіреність, якщо документи подаються представником (нотаріально засвідчена, якщо від фізичної особи);
-    оригінал та копію паспорту, ідентифікаційного номеру представника, якщо документи подаються представником.
     Звернула увагу, що за державну реєстрацію права власності справляється адміністративний збір , на сьогоднішній день (2021 рік) адміністративний збір стягується у розмірі 230 грн, якщо державна реєстрація права власності та інших речових прав (крім іпотеки) проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.
     Якщо ж державну реєстрацію права власності, проведену у строки менші, ніж передбачені Законом , стягується адміністративний збір у розмірі:
-1 прожитковий мінімум для працездатних осіб (2 270 грн) - у строк два робочі дні;
-2 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (4 540)- у строк один робочий день;
-5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (11 350) - у строк 2 години.
     Загальний строк розгляду поданих державному реєстратору документів складає 5 робочих днів (не календарних!).
     За отриманням безоплатної правової допомоги громадяни можуть звертатися до Тернопільського місцевого центру з надання БВПД, який знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Шпитальна, 7, контактний телефон: (0352) 52-15-20, 068-355-13-63.
Адреси структурних підрозділів Тернопільського місцевого центру – бюро правової допомоги:
— м. Бережани, вул. Банкова, 6;
— смт. Козова, вул. Дорошенка, 3;
— м. Підгайці, вул. Шевченка, 2а;
— смт. Підволочиськ, вул. Д. Галицького, 80;
— м. Теребовля, вул. Кн. Василька, 104а.
     Окрім того, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги – 0-800-213-103. Зателефонувавши за ним, Ви зможете уточнити актуальну інформацію щодо осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, змін в законодавчій базі стосовно її надання, актуальні адреси та контакти центрів у всіх регіонах України. Ця телефонна лінія працює цілодобово. Дзвінки у межах України – безкоштовні.

Фото без опису